Οι Μαθησιακές δυσκολίες οφείλονται σε γενετικούς ή/και νευροβιολογικούς παράγοντες, που μεταβάλλουν τη λειτουργία του εγκεφάλου με τρόπο που επηρεάζει μία ή περισσότερες γνωστικές διαδικασίες που σχετίζονται με τη μάθηση.
Αυτές οι διαταραχές επεξεργασίας μπορούν να επηρεάσουν την εκμάθηση βασικών δεξιοτήτων όπως η ανάγνωση, η γραφή και τα μαθηματικά. Μπορούν επίσης να παρέμβουν σε δεξιότητες υψηλότερου επιπέδου όπως η οργάνωση, ο προγραμματισμός του χρόνου, η αφηρημένη συλλογιστική, η μακροπρόθεσμη ή βραχυπρόθεσμη μνήμη και η προσοχή. Είναι σημαντικό να συνειδητοποιήσουμε ότι οι μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να επηρεάσουν τη ζωή ενός ατόμου στο σύνολο και όχι μόνο ακαδημαϊκά. Ακόμα, μπορούν να επηρεάσουν τις σχέσεις με την οικογένεια, τους φίλους, αλλά και στον χώρο εργασίας.
Δεδομένου ότι οι δυσκολίες στην ανάγνωση, τη γραφή και τα μαθηματικά είναι αναγνωρίσιμα προβλήματα κατά τη διάρκεια των σχολικών ετών, τα σημάδια και τα συμπτώματα των μαθησιακών δυσκολιών διαγιγνώσκονται συχνότερα κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Ωστόσο, είναι αρκετά τα άτομα που δεν λαμβάνουν αξιολόγηση μέχρι πολύ αργότερα στη ζωή τους (στη μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση ή ακόμα και ως ενήλικες στο εργατικό δυναμικό). Υπάρχει και ένα ποσοστό ατόμων με μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να μην λάβουν ποτέ αξιολόγηση, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν γιατί έχουν δυσκολίες με τη μάθηση ή γιατί μπορεί να έχουν προβλήματα στη δουλειά τους ή σε σχέσεις με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Μια μαθησιακή δυσκολία δεν μπορεί να θεραπευτεί, είναι μια ισόβια πρόκληση. Ωστόσο, με την κατάλληλη υποστήριξη και παρέμβαση, τα άτομα με μαθησιακές δυσκολίες μπορούν να επιτύχουν στο σχολείο, στην εργασία και στις σχέσεις τους.
“Μαθησιακές δυσκολίες” είναι ένας όρος “ομπρέλα” που περιγράφει μια σειρά από άλλες, πιο συγκεκριμένες μαθησιακές δυσκολίες. Κάποια παραδείγματα είναι η δυσλεξία, η δυσαριθμησία, η δυσγραφία και αρκετές ακόμα.
Μαθησιακές δυσκολίες: Η Διάγνωση
Οι Μαθησιακές δυσκολίες διαγιγνώσκονται με τη διεξαγωγή εξετάσεων πάνω στην ορθογραφία, την ανάγνωση, τη γραφή και την αριθμητική.
Όταν μια μαθησιακή δυσκολία δεν ανιχνευτεί νωρίς, δεν διαγνωστεί σωστά και δεν αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά, μπορεί να προκαλέσει μια σειρά από άλλα προβλήματα. Αυτές οι πρόσθετες δυσκολίες μπορεί να είναι συναισθηματικές και ένα παιδί μπορεί να δείξει σημάδια θλίψης και απογοήτευσης. Ακόμα, μπορεί να εμφανιστούν προβλήματα μέσα στην οικογένεια, προκαλώντας, για παράδειγμα, παρεξηγήσεις και αυξημένο άγχος.
Μελέτες δείχνουν ότι μεταξύ των παιδιών των οποίων οι οικογένειες αναζητούν επαγγελματική βοήθεια για συναισθηματικά ή προβλήματα συμπεριφοράς, το 30% έως 50% από αυτά, έχουν μαθησιακές δυσκολίες.
Μαθησιακές δυσκολίες: Η Αντιμετώπιση
Οι Μαθησιακές δυσκολίες δεν έχουν θεραπεία, αλλά αντιμετωπίζονται με την βοήθεια του ειδικού παιδαγωγού και η έγκαιρη παρέμβαση μπορεί να μειώσει τις επιπτώσεις τους. Η λήψη βοήθειας νωρίτερα αυξάνει τις πιθανότητες επιτυχίας στο σχολείο και αργότερα στη ζωή. Εάν οι μαθησιακές δυσκολίες δεν αντιμετωπιστούν, το παιδί μπορεί να αρχίσει να αισθάνεται απογοήτευση, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε χαμηλή αυτοεκτίμηση και άλλα προβλήματα.
Οι ειδικοί μπορούν να βοηθήσουν το παιδί να μάθει ορισμένες δεξιότητες, να αξιοποιήσει τις δυνάμεις του και βρίσκοντας τρόπους να αντισταθμίσει τις αδυναμίες του.
Οι παρεμβάσεις ποικίλλουν ανάλογα με τη φύση και την έκταση της μαθησιακής δυσκολίας.
One comment
Laurianne Williamson
25 Ιανουαρίου 2018 at 09:35
Et dicta suscipit quam neque qui. Tenetur laudantium quia quia quas. Voluptatem veniam aut consequatur dolor. Veniam et officiis aut aliquid ad.