ΕΡΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑ

Παρατηρείτε καθημερινές δυσκολίες στην ένδυση ή στην προσωπική υγιεινή; Εμπόδια στην αλληλεπίδραση και στο παιχνίδι; Μέτρια κοινωνική και ακαδημαϊκή εικόνα;

Ζητήστε άμεσα εξατομικευμένη παρέμβαση Εργοθεραπείας.
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Τι είναι η Εργοθεραπεία?

Η εργοθεραπεία είναι η επιστήμη εκείνη που σκοπός της είναι να καταστήσει το άτομο λειτουργικό και ικανό να εκτελέσει όλες τις δραστηριότητες που χρειάζεται στη ζωή του. Η εργοθεραπεία χρησιμοποιεί τη δραστηριότητα θεραπευτικά και μέσω αυτής εκπληρώνει το σκοπό της.

Οι δραστηριότητες που το άτομο καλείται να επιτελέσει στη ζωή του χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες:
• Εργασία-σχολείο
• Δραστηριότητες καθημερινής ζωής (αυτοεξυπηρέτηση)
• Ελεύθερος χρόνος

Η εργοθεραπεία βοηθάει το άτομο να εκτελέσει επιτυχώς τις παραπάνω δραστηριότητες με τους εξής τρόπους:
• Με την άμεση παρέμβαση πάνω στο άτομο προκειμένου να αποχτήσει τις δεξιότητες που χρειάζεται για να επιτελέσει αυτές τις δραστηριότητες, όπως π.χ. λεπτή κινητικότητα, μνήμη, συγκέντρωση, κοινωνικές δεξιότητες
• Με παρέμβαση στο περιβάλλον π.χ. διαμόρφωση του σπιτιού με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι προσπελάσιμο για άτομα με αναπηρικά αμαξίδια
• Με παροχή ειδικών βοηθημάτων και εκπαίδευση πάνω σε αυτά, όπως ειδικά κουτάλια, ποτήρια, βοηθήματα για γραφή κ.ά.

Πιο συγκεκριμένα το παιδί:

  • Αποκτά καλύτερη αντίληψη σώματος, μαθαίνοντας να διακρίνει τα μέλη καθώς και τη δεξιά/αριστερή πλευρά του, για τη συμμετοχή του σε δραστηριότητες καθημερινής ζωής.
  • Γίνεται επιδέξιο σε δραστηριότητες αδρής κίνησης, αποκτώντας καλύτερη στάση σώματος και έλεγχο, για τη συμμετοχή του σε αθλητικές δραστηριότητες.
  • Βελτιώνεται σε δραστηριότητες που απαιτούν λεπτή κινητικότητα. Εκπαιδεύεται στην εδραίωση δυναμικής τριποδικής σύλληψης για τη χρήση μολυβιού, ψαλιδιού και μικροαντικειμένων με ορθότητα και ακρίβεια.
  • Ενισχύει τον αμφίπλευρο συγχρονισμό του, για την συγχρονισμένη χρήση των δύο πλευρών του σώματος σε πλήθος δραστηριοτήτων.
  • Εκπαιδεύεται σε δραστηριότητες οπτικής αντίληψης και οπτικοκινητικού συγχρονισμού, όπου απαιτείται συντονισμένη δράση ματιού-χεριού, δεξιότητες που είναι απαραίτητες για την γραφή και τον αθλητισμό.
  • Αποκτά χωροχρονικό προσανατολισμό, μαθαίνοντας τις βασικές έννοιες του χώρου και του χρόνου, για καλύτερο προσανατολισμό και διαχείριση χρόνου.
  • Ενισχύει αντιληπτικές και γνωστικές δεξιότητες, όπως η κατηγοριοποίηση, η οπτική και ακουστική μνήμη, η κριτική ικανότητα και η επίλυση προβλήματος.
  • Ενισχύει την βλεμματική του επαφή και την ικανότητα συγκέντρωσης, σημεία «κλειδιά» για την εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Κοινωνικοποιείται, μαθαίνοντας να προσαρμόζει τη συμπεριφορά του ανάλογα με τις συνθήκες και τους ρόλους που αναλαμβάνει.
  • Εντάσσεται στην διαδικασία του παιχνιδιού (κινητικό, συμβολικό, δημιουργικό, εκπαιδευτικό).

Το παιχνίδι στην εργοθεραπεία

Οι Εργοθεραπευτές χρησιμοποιούμε το παιχνίδι ως μέσο παρέμβασης για να επιτύχουμε ενεργητική συμμετοχή του παιδιού στις δραστηριότητες του θεραπευτικού του προγράμματος. Με τον τρόπο αυτό τα παιδιά ανταποκρίνονται με χαρά, δεκτικότητα και αποτελεσματικότητα . Γίνεται χρήση πολλών παιχνιδιών όπως μπάλες, πλαστελίνη, υλικά για κατασκευές και ζωγραφική, παζλ, κούνιες, σχοινάκια κ.ά. Το παιδί, λοιπόν, που θα παραπεμφθεί σε έναν εργοθεραπευτή θα αξιολογηθεί, όσον αφορά τις ελλείψεις και τις ανάγκες του, μέσα από την παρατήρηση και κάποια ειδικά τεστ δραστηριοτήτων. Αν κάποιο παιδί χρήζει εργοθεραπευτικής παρέμβασης τότε διαμορφώνεται ένα εξατομικευμένο θεραπευτικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις ανάγκες του και θεσπίζονται οι στόχοι μαζί με τους γονείς.

bt_bb_section_top_section_coverage_image
bt_bb_section_bottom_section_coverage_image

Το προτέρημα της εργοθεραπείας στην αποκατάσταση

Mπορεί να χρησιμοποιήσει οποιαδήποτε δραστηριότητα, είτε είναι παιχνίδι είτε είναι ένα χόμπι, για να εκπαιδεύσει το άτομο σε κάποια δεξιότητα. Έτσι για να μάθει, για παράδειγμα, ένα άτομο να ακολουθεί οδηγίες, μπορεί να χρησιμοποιήσει μια απλή συνταγή σε μια κυρία ή τις μουσικές καρέκλες σε ένα παιδί. Με αυτό τον τρόπο η συνεδρία κυλάει ευχάριστα και η δραστηριότητα αποκτά αξία για το ίδιο το άτομο.
παιδι